Comercial, Màrqueting i Clients

La globalització dels mercats i l'augment de competitivitat que comporta obliga les empreses a millorar contínuament tant la seva estructura i organització comercial com els mètodes i sistemes de treball que s'estan utilitzant.
Una adaptació àgil a aquests canvis, tant a nivell de les persones que formen els equips comercials, com a nivell de l’aplicació de les darreres tecnologies, és un factor clau de l’èxit en el desenvolupament de l’estratègia i de l’acció comercial.
En aquest sentit, es fa imprescindible una revisió de com estem abordant aquests canvis, amb l’objectiu d’identificar punts de millora i proposar les solucions més adequades per per la consecució d’uns òptims resultats.
Desenvolupament de l'estratègia comercial
  • Estudis de Mercat i Segmentació
  • Unitats de Negoci
  • Posicionament respecte a la competència
  • Anàlisi i valoració de l’Entorn
  • D.A.F.O.
  • Planificació de l’estratègia
  • Política d’Aliances
Anàlisi i desenvolupament de la política comercial (nacional i internacional)
  • Política de productes / serveis (portfoli)
  • Política de mercats / zones / països
  • Política de clients, distribuïdors, prescriptors, altres partners, etc.
  • Política de preus Política de promoció i comunicació
Pla de vendes
  • Objectius de venda (per productes, zones, clients, venedors, …)
  • Organización de los canales de venta (Comerciales, propios, representantes y colaboradores externos, filiales, …)
  • Política de distribuidores, prescriptores y otros partners
  • Sistema de premios e incentivos asociados al cumplimiento de los objetivos
  • Planificació de l’acció comercial
  • Análisis económico del plan de ventas (Valoración de ingresos y gastos asociados al plan de venta)
  • Procés d’Implementació efectiva a l’empresa
Pla de Màrqueting
  • Situació del mercat i l’empresa: anàlisi extern i intern.
  • Definició dels clients de l’empresa.
  • Definició d’objectius principals per a l’any que ve; alineació amb la planificació estratègica de la companyia.
  • Elaboració del Pla de Màrqueting:
  • Principals campanyes a realitzar i objectiu esperat de cada campanya.
  • Pla anual d’accions, on apareix quan i qui executarà les diferents accions programades per aquest any.
  • Pressupost que es va a invertir en cada acció.
  • Pla de contingència aplicable en cas que les accions no estiguin funcionant correctament.
  • Procés d’implementació efectiva a l’empresa.
  • Seguiment periòdic i avaluació anual de resultats.
Organització de l'estructura comercial
  • Anàlisi de l’estructura i planificació a curt i mig termini
  • Objectius comercials
  • Enquadrament dels responsables en l’Organigrama
  • Gestió de l´equip comercial mitjançant CRM o similar:
  • Sistema de reporting a la Direcció
  • Coordinació entre back office i front office
  • Sistemes de control de les vendes i de l’acció comercial
Acció Comercial
  • Estudio de países y zonas de ventas.
  • Selección y optimización de los canales de venta
  • Selección de personal de ventas
  • Sistemas y política de remuneración
  • Metodología de trabajo y plan de formación
  • Motivació d’equips de vendes
  • Coaching individual i d’equips
  • Tècniques de supervisió i control de l’Acció de Vendes
  • Planificació i organització de l’Acció Comercial
Exportació i internacionalització
  • Anàlisi i selecció de mercats
  • Selecció del canal de venda
  • Recerca de partners
  • Recerca i selecció de venedors
  • Obertura de filials comercials
  • Preparació i acompanyament a Fires
  • “aliances d’empreses”
Màrqueting operatiu i back office
  • Sistema d’Informació i comunicació interna
  • Seguiment i Suport de l’Acció Comercial
  • Promoció i Comunicació
  • Organització de sistemes de televenda i telemarketing
  • Organització de l’Administració Comercial
  • Implantació de SW CRM